Kaip sužinoti ar padangos tinkamos dar vienam sezonui?

Niekas nemėgsta papildomų rūpesčių, kuriuos sukelia naujų padangų pirkimas, todėl prieš kiekvieną padangų keitimą daugelis vairuotojų tikisi, kad turimos padangos vis dar tinkamos artėjančiam sezonui. Jeigu padangos yra susidėvėjusios, suprastėja sukibimas su kelio danga, kyla rizika patirti akvaplaningą, netikėtai prarasti automobilio kontrolę, arba tiesiog užklimpti per lietų ant žolės arba purve. Negana to, prastos būklės padangos gali bet kada sprogti.

Taigi, spėjimas, kad padangų būklė dar yra pakankamai gera, nepadės – reikia tinkamai įvertinti jų būklę, kad būtumėte tikri, jog būsite saugūs patekę į įvairias eismo sąlygas. Įsiminkite žemiau nurodytus keturis žingsnius, kurie jums pravers prieš kiekvieną padangų keitimą.

Pamatuokite protektoriaus gylį

Pirmas ir pats paprasčiausias dalykas, kurį turėtumėte atlikti norėdami patikrinti padangų būklę, yra protektoriaus gylio patikrinimas. Lietuvos kelių eismo taisyklėse yra nurodyta, kad mažiausias leistinas vasarinių padangų protektoriaus likutis yra 1,6 mm, o žieminių – 3 mm. Tačiau, keisti padangas rekomenduojama jau tada kai belieka ne mažiau nei milimetras iki minimalios leistinos ribos.

Matavimui galite naudoti specialų įrankį arba slankmatį. Įstatykite įrankį į griovelį ir pažiūrėkite, kokio gylio yra protektorius. Turėkite omeny, kad protektorių reikia matuoti keliose vietose, nes pasitaiko atvejų, kad nudilimas yra netolygus. Matuoti reikėtų ten, kur protektoriaus gylis yra mažiausias.

Jeigu kurioje nors vietoje aptikote minimalios normos nesiekiantį protektoriaus gylį, padangas būtina keisti. 

Įvertinkite padangų nudilimą

Atidžiai apžiūrėkite visų padangų protektorių, perbraukite per jį ranka. Protektorius turi būti nudilęs tolygiai – vienodas likutis tiek šonuose, tiek viduryje. Braukdami delnu per protektorių neturėtumėte jausti jokių aštrių kampų ar “laiptelių”. Štai apie kokias problemas įprastai įspėja stipriau nudilusios zonos:

  • Vidinis arba išorinis kraštas. Jeigu pastebėjote, kad nudilęs tik vienas padangos kraštas, tai gali reikšti važiuoklės gedimus, neteisingą geometriją, blogą ratų suvedimą. 
  • Vidinis ir išorinis kraštas. Abu padangos kraštai greičiau nudyla tokiu atveju, jeigu slėgis yra per mažas. Esant mažam slėgiui, ratlankio kraštai padangos sienelėmis spaudžia protektoriaus kraštus prie žemės, o vidurinė dalis tokio spaudimo nepatiria.
  • Vidurinė dalis. Priešingai nei esant per mažam slėgiui, dėl per didelio slėgio padanga išsipučia lyg balionas, todėl greičiau dėvisi vidurinė padangos dalis ir suprastėja sukibimas su kelio danga.

Turėkite omeny, kad netinkamą padangų slėgį dažniausiai galima pajusti net ir važiuojant. Jeigu padangų slėgis per žemas, jaučiamas didesnis riedėjimo pasipriešinimas, gerokai padidėja kuro sąnaudos. Tuo tarpu, dėl didelio slėgio važiavimas automobiliu pasidaro kietesnis.

Patikrinkite padangų amžių

Padangų gamintojai teigia, kad padangos pradeda prarasti svarbiausias savybes kai jų amžius perlipa 5-6 metus. Laikui bėgant guma pasidaro kietesnė, todėl ne tik suprastėja sukibimas, bet ir atsparumas aplinkos veiksniams. Nors tai ir nėra griežtas rodiklis keisti padangas, nustebtumėte sužinoję, kiek daug vairuotojų važinėja automobiliais, kurie apauti senesnėmis nei 10 metų padangomis.

Padangos pagaminimo datą galite sužinoti pažvelgę į jos sienelę. Šalia DOT raidžių rasite keturis skaitmenis, kurie pažymi gamybos savaitę ir metus. Pavyzdžiui, “1022” reiškia, kad padanga pagaminta 10-tą 2022-ųjų metų savaitę.

Įvertinkite bendrą padangų būklę

Galiausiai, apžiūrėkite bendrą padangų būklę. Įsitikinkite, kad paviršius niekur nėra įtrūkęs, pradurtas, ar kitaip pažeistas. Dėl tiesioginių saulės spindulių arba netinkamų laikymo sąlygų paviršiuje gali atsirasti daug mikro įtrūkimų, kurie bet kada gali plyšti. Daugiau informacijos apie tai, kada reikia keisti padangas, galite sužinoti čia.

Pirkdami naujas padangas visada atsižvelkite į automobilio gamintojo rekomendacijas. Teisingi matmenys yra būtini norint optimalaus saugumo ir komforto.

Komentarai 

Komentarų nėra

Rašyti komentarą



Apsaugos kodas
Įveskite atsakymą